پارس آی سی تی
معاون وزیر ارتباطات مطرح كرد؛

۳ سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

۳ سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

پارس آی سی تی: معاون وزیر ارتباطات از بررسی سه سناریو در شورای فنی وزارت ارتباطات در امتداد حل معضل خدمات ارزش افزوده آگاهی داد. یكی از پیشنهادات، صدور قبض جداگانه ارزش افزوده برای صاحبان سیمكارت است.


امیر ناظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: برخی خدمات دهندگان سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه با استفاده از یك سری روش های غیرمنصفانه، برخی مشتركان را عضو سرویس های خود می كنند در صورتیكه خود فرد از این عضویت اطلاعی ندارد و یا مایل به آن نیست. این اقدام امكان دارد به روش های مختلفی صورت گیرد. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برخی اپلیكیشن ها كه مانند ویروس یا بدافزار روی گوشی كاربران نصب شده و موجب هزینه مضاعف خدمات ارزش افزوده برای كاربر می شوند، اظهار داشت: كاربران باید بوسیله شماره گیری «ستاره هشتصد مربع» نسبت به وضعیت منوی سرویس های ارزش افزوده خود اطلاع كسب كنند و در صورتیكه به عضویت ناخواسته سرویسی درآمده اند آنرا لغو و اعلام كنند. وی با اشاره به اینكه سال قبل مطابق بررسی های رگولاتوری كلاهبرداری ۳۳ میلیارد تومانی از سرویس های ارزش افزوده شناسایی شد، اظهار داشت: در این راستا با صاحبان سرویس و اپراتورها برخورد كردیم و هزینه ای كه از مشتركان كسر شده بود به حساب آنها بازگشت داده شد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: با این وجود برای جلوگیری از ضرر و زیان های ناشی از عدم اطلاع كافی مشتركان از سرویس های ارزش افزوده، چند سناریو را مدنظر داریم كه باید روی یكی از آنها به جمع بندی برسیم. برای مثال سوژه صدور قبض جداگانه ارزش افزوده برای صاحبان سیمكارت را بعنوان پیشنهاد، مطرح كرده ایم كه در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات روی آن بحث است. وی اظهار داشت: ما مجموعه ای از ایده ها را جمع كردیم كه هر كدام معضلات فنی خاص خودرا دارد و باید در جلسه شورای فنی به بحث گذاشته شود و به جمع بندی نهایی برسیم. ناظمی اضافه كرد: برای مثال سوژه صدور قبض جداگانه ارزش افزوده، می تواند برای برخی كاربران این نارضایتی را ایجاد كند كه بگویند چرا باید دو قبض پرداخت نماییم. این مساله البته پیچیدگی های فنی زیادی هم دارد. اما در هر حال این ایده ها را جمع آوری كرده و مقرر است در مورد چاره نهایی تصمیم گیری شود. معاون وزیر ارتباطات افزود: سوژه مورد انتقاد دیگر این است كه سرویس «ستاره هشتصد مربع» به شكل منفعلانه كار می كند و از كاربر می خواهد برای اطلاع از سرویس های ارزش افزوده خود، از این شماره استفاده نماید. در صورتیكه می توان این سرویس را به نحوی تعریف كرد كه هر ماه به كاربران اعلام نماید عضو چه سرویس هایی هستند. اما این مساله نیز به سبب آنكه هزینه به همراه خواهد داشت، با مشكلاتی همراه می شود. چونكه كاربر باید اجازه دهد كه ماهیانه هزینه ای بابت اطلاع رسانی درباره عضویتش در سرویس های ارزش افزوده از وی كسر شود كه در این زمینه نیز امكان دارد نارضایتی وجود داشته باشد و مشترك نخواهد این مبلغ را پرداخت كند. وی اشاره كرد: ایده دیگری كه وجود دارد این است كه سرویس اطلاع رسانی ماهیانه از خدمات فعال ارزش افزوده كاربران را فعال نماییم و كسانی كه علاقه ای به استفاده از آن ندارد و نمی خواهند هزینه ای بابت این اطلاع رسانی پرداخت كنند، آنرا غیرفعال كنند. این مجموعه چاره ها در دست بررسی می باشد و بزودی تصمیم نهایی برای برون رفت از چالش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، اتخاذ می شود.


منبع:

1398/03/20
12:08:34
5.0 / 5
830
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آی سی تی پارس