اینتل با لابی دولت آمریکا برای اپل تراشه می سازد پارس آی سی تی: اینتل به توافقی اولیه برای ساختن برخی تراشه ها برای دستگاه های اپل رسیده است. به گزارش پارس آی سی تی به نقل از بیزینس لاین، این اقدام احیانا کسب وکار تولیدات قراردادی اینتل و همینطور تلاشهای دولت آمریکا برای افزایش قدرت تراشه سازی این کشور را بهبود می بخشد. این شرکت ها بالاتر از یک سال مذاکراتی فشرده انجام دادند تا قراردادی رسمی را در ماه های اخیر عرضه کنند. ارزش سهام اینتل بعد از انتشار این خبر ۱۵ درصد و سهام اپل ۱.۷ درصد رشد کرد. امضای قرارداد با اپل جریانی مداوم از تقاضا را از یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاههای الکترونیکی مصرفی جهان بوجود می آورد که شهرت شرکت و هم کسب و کار تولیدی آنرا بهبود می بخشد. وال استریت ژورنال با بیان این خبر نوشت دولت آمریکا که سال قبل به بزرگترین سهامدار اینتل تبدیل شد، نقش برجسته ی در کشاندن اپل به پای میز مذاکره برای این قرارداد داشته است. به قول یکی از مقامات دولتی که نخواست نامش فاش شود، دولت آمریکا بطور کلی اهتمام کرده نقش اینتل را در بازار پر رنگ تر کند. بطور خلاصه، ارزش سهام اینتل پس از انتشار این خبر ۱۵ درصد و سهام اپل ۱.۷ درصد رشد کرد. منبع: پارس آی سی تی 1405/02/20 20:19:06 5.0 / 5 171 تگهای خبر: تولید , شركت این پست را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط ارائه دومین نسخه بتا iOS۲۷ هوش مصنوعی در برنامه های دولتی اندونزی گنجانده می شود چرا تهران در پایان جدول توسعه فیبر نوری قرار گرفته است؟ تهاجمات سایبری به بانکهای کشور صحت دارد؟ نظرات بینندگان در مورد این پست لطفا شما هم در مورد این پست نظر بدید = ۴ بعلاوه ۲ ثبت نظر