وزیر ارتباطات خبر داد؛ اعزام فضانورد ایرانی به دنبال پرتاب کپسول زیستی به گزارش پارس آی سی تی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: جدید ترین کپسول زیستی کشورمان با پرتاب گر بومی و با موفقیت به فضا پرتاب شد تا اعزام فضانورد ایرانی یک گام به حقیقت نزدیک تر شود. به گزارش پارس آی سی تی به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی اظهار داشت: پس از یک دهه وقفه، جدید ترین کپسول زیستی کشورمان با یک پرتابگر بومی به ارتفاع ۱۳۰km با موفقیت پرتاب و آزمایش های برنامه ریزی شده برای آن با موفقیت انجام شد. وی ادامه داد: این کپسول زیستی ۵۰۰ کیلویی و پرتابگر آن در جهت تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی به فضا به دست دانشمندان کشورمان طراحی و ساخته شده است. او همینطور اظهار داشت: از امیرآشتیانی و همکاران نخبه و مجاهدشان تشکر می کنم. «سلمان» کلاس جدیدی از پرتابگرهای فضایی است که برای نخستین بار محموله مخروطی -کروی نیم تنی را با موفقیت پرتاب کرد. صنعت فضایی با هم افزایی و طبق سند ۱۰ ساله در راه پرشتاب پیشرفت است و ان شاءالله تا آخر سال خبرهای خوش دیگری هم در راه می باشد. منبع: پارس آی سی تی 1402/09/16 21:46:06 5.0 / 5 496 تگهای خبر: شبكه اجتماعی , فناوری , وزیر ارتباطات این پست را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط آقایی که در جلسات با اینترنت مخالفت می کند، خودش اینترنت سفید دارد مرکز ملی فضای مجازی ادعای وزیر ارتباطات در رابطه با یک مصوبه را تکذیب نمود توضیح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ی یک خبر خبرگزاری مهر بازآرایی برنامه های وزارت ارتباطات برای جبران وقفه های اخیر نظرات بینندگان در مورد این پست لطفا شما هم در مورد این پست نظر بدید = ۱ بعلاوه ۴ ثبت نظر