پارس آی سی تی
مدیرعامل شركت مخابرات ایران:

سامانه 2020 نقطه تماس برای حل مشكلات مخابراتی است

سامانه 2020 نقطه تماس برای حل مشكلات مخابراتی است

پارس آی سی تی: مدیر عامل شرکت مخابرات درباره اینترنت ثابت، میزان رضایتمندی مشتریان از این شرکت و انتظارات از دولت آینده مطالبی را بیان کرد.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از شرکت مخابرات، در وضعیت کرونائی که اغلب آموزش ها و کارهایی که مردم انجام می دهند مجازی شد، اهمیت اینترنت و شبکه های اجتماعی بیش از پیش حس شد. سرعت اینترنت یکی از مسائلی است که همیشه مهم بوده و در این شرایط اهمیتش چندین برابر شد. شرکت های ارائه دهنده اینترنت، تلاش می کنند تا خدمات خوبی را در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهند و با همین امکانات و خدمات خوب مشتریان بیشتری را برای خدمات خود جذب کنند.

مشترکان میلیونی باند پهن مخابراتیکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت در کشور ما شرکت مخابرات ایران است که با ارائه اینترنت ثابت با کیفیت و سرعت مناسب و خوب توانسته جای خودرا در منازل ایرانیان در سراسر کشور باز کند. مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره میزان مشترکان اینترنت ثابت در این شرکت و رضایتمندی آنان اظهار داشت: ما در خدمات باند پهن، حدود ۵ میلیون و پانصد هزار مشترک داریم. ۵۵ درصد از سهم بازار اینترنت در کشور در اختیار شرکت مخابرات است. ۱۷ شرکت FCP نیز ۴۵ درصد از سهم این بازار را دارند. تعداد مشترکان ما، در سال قبل رشد داشته و در همین دوماهه ابتدایی سال جدید نیز در تعداد مشترکان رشد داشتیم. استقبال مردم از شرکت مخابرات رو به افزایش است، البته ما اعتقاد داریم که همه کسانی که در این صنعت هستند باید سود ببرند، از این که شرکت های FCP دیگر که زیرساختشان از سمت مخابرات تامین می شود هرچه خدمات بیشتری به مردم بدهند ما خوشحال می شویم. ما زیرساخت ها را در اختیار شرکتها گذاشتیم و رقابتی با آنها نداریم.

رضایتمندی مشتریان یکی از با اهمیت ترین موضوعات در مخابرات استسلطانی درباره اقداماتی که برای افزایش رضایت مشتریان در این چندماه داشتند نیز اظهار داشت: رضایت مشتریان برای ما خیلی باارزش و مهم می باشد. در این زمینه می توان به یکسان سازی سیستم پاسخگویی مرکز تماس ۲۰۲۰ در ۲۴ استان، به نام سیستم کشوری آیوین که بمنظور ایجاد تجربه یکسان در مشتریان در سراسر کشور به راه افتاده است اشاره نمود که پایش وضعیت مرکز تماس ۲۰۲۰ در کشور با برگزاری جلسات مستمر ماهیانه و بررسی گزارش های ماهیانه و شناسایی فرصت های بهبود خدمات. به کارگیری DLMO، بمنظور تنظیم خودکار تنظیمات خط مشتریان و برگزاری جلسات رضایت مشتری با هدف بررسی تماسهای مشتریان با مرکز ۲۰۲۰ جزو کارکردهای آنست. ایشان سپس اضافه کرد: ما تماس هایی که از سمت مردم با این مرکز گرفته می شود و مشکلاتی که می گویند را تحلیل می نماییم و روی این تحلیل ها اقدام و پیگیری های مستمری داریم. کارهای زیادی برای رضایتمندی مشتریان انجام شده و در حال انجام می باشد. ما هم اکنون حدودا میانگین زمان انتظار مشتری برای صحبت با اپراتور در کشور و حتی در تهران را به کمتر از ۶۰ ثانیه رساندیم. در بعضی از استانها ۵ ثانیه است و این مساله برای ما خیلی مهم و باارزش است و ما درحال نزدیک شدن به استاندارد و حتی بهتر از آن هستیم. در تهران در زمان شلوغی، میانگین زمان انتظار حدودا ۱۲۰ ثانیه است که در کوشش برای کاهش این عدد هستیم. سطح سرویس ما در تهران ۶۹ درصد و در بعضی از استانها ۹۹ درصد است.

حدود ۵ میلیون مشترک باند پهن در مخابرات داریم/ مرکز تماس ۲۰۲۰ گوش شنوای مردم برای مشکلات مخابراتی / دولت آینده از حوزه ICT و بخش خصوصی حمایت کند.نقش مخابرات در انتخاباتمدیرعامل شرکت مخابرات درباره حضور و تاثیر این شرکت در تبلیغات انتخاباتی هم توضیح داد: شرکت ما در بحث زیرساخت ها چه در بخش ثابت و چه در بخش سیار کارهایی را انجام داد. ما در سه مرحله قبل و حین و بعد انتخابات نقش داریم. پیش از انتخابات، وزارت کشور و شورای نگهبان درخواست هایی سخت افزاری و نرم افزاری داشتند که ما انجام دادیم و به آنها کمک کردیم. ما توزیع کننده هستیم و تسهیلاتی را پیش بینی کردیم. ما اقداماتی را در زمینه انتخابات انجام دادیم و همکاری هایی هم صورت گرفته و تسهیلاتی را در اختیار صداوسیما و نامزدها قرار دادیم.

حمایت از شرکت های تحقیقاتی، پشتیبانی از کل صنعت ICT
سلطانی درباب مشکلات بودجه ای در پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: من با سندیکای ICT کشور و سازنگان صحبت کردم، درباره میزان بودجه ای که باید به آنها داده شود پرسیدم. کسانی که در این صنعت کار می کنند گفتند چیزی حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان باید در این صنعت تزریق شود. وقتی این عدد کم است تولید گرفتار رکود می شود و در تحقیقات و کارهای علمی اثر گذار است و جلوی کار پژوهشگران را می گیرد. وقتی تحقیقات علمی بازار ندارند، دانش و پتانسیل جوانان نخبه و دانشجوها به حرکت در نمی آید، سرمایه گذاری نیروی محرکه شرکت های دانش بنیان و صنعت ICT است. ما کارخانه هایی در این صنعت داریم که کارمندان و کارگران خودشان را تعدیل می کنند چونکه بودجه و توانی برای تولید ندارند، صنعت ICT باید در داخل کشور و در دنیا با شرکت های دیگر رقابت کند، ولی حمایتی از این شرکتها نمی گردد. ما امیدواریم که مانع زدایی ها اتفاق بیوفتد و شاهد رشد این صنعت در کشور باشیم. مهندس سلطانی درباب حضور در بخش تولید محتوا اظهار داشت: شرکت مخابرات وارد بازار دیجیتال نشده و در عمل نیز تا حالا کار مثبتی انجام نشده، یکی از بحث هایی که در چندماه اخیر شروع کردیم این است که در تولید و توزیع محتوا هم که بحث مهمی است، ورود نماییم. ما به این بازار مهم توجهی نکردیم و الان به حضور مستمر و فعال در این بخش نیز فکر می نماییم و بزودی از این محل هم درآمد کسب می نماییم.

همکاری مخابرات با همه شرکت های حوزه ICTمدیرعامل شرکت مخابرات در ادامه اظهار داشت: ما زیرساخت همه شرکت های ارائه دهنده اینترنت شامل ثابت و همراه را در اختیارشان می گذاریم. ما افزایش سرویس دهی به همه اپراتورها را در دستور کار داریم و تفاهم نامه هایی هم امضا کردیم و قصد هم افزایی و همکاری داریم. ما می خواهیم بعنوان شرکت اصلی رشد نماییم تا بقیه شرکتها هم رشد و توسعه پیدا کنند. سیاست ما همکاری با تمامی شرکت های حاضر در صنعت است.

از دولتمردان آینده می خواهیم از صنعت ICT حمایت کنندسلطانی در آخر صحبت هایش درباب تاثیر دولت قبل و انتظارات شرکت مخابرات از دولت آینده اظهار داشت: ما در زمینه فناوری اطلاعات چه باید می شدیم و چه هستیم، پروژه ای عظیم و بزرگ است و می خواهیم روی آن تحقیق نماییم تا ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است. هر دولتی که در کشور ما روی کار بیاید در زمینه ارتباطات وظیفه سنگینی دارد. چه در بخش زیرساخت چه در بخش سرویس و فضای مجازی. سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه ICT آنقدر دقیق و جامع است که اگر سرلوحه برنامه های راهبردی قرار بگیرد شاهد جهش و رشد در تمامی حوزه ها خواهیم بود. انتظار ما از دولت آینده این است که در زمینه ICT، تمامی فرامین، دستورات و سیاست های رهبر انقلاب را سرلوحه کار و برنامه های قرار دهند و به آنها عمل کنند، که اگر اینکار را کنند اساسا موفق می شوند و کار پیشرفت می کند. پشتیبانی از صنعت و حوزه ICT انتظاری است که از دولتمردان آینده داریم، امیدواریم با تدوین لوایح خوب در دولت و تصویب قوانین خوب در مجلس، بتوان حمایت های بیشتری از شرکت های خصوصی کرد. بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد.


منبع:

1400/03/29
19:31:50
5.0 / 5
168
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
آی سی تی پارس