پارس آی سی تی

صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدكنندگان محتوا

صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدكنندگان محتوا

پارس آی سی تی: یوتیوب در امتداد رقابت با تیک تاک، یک صندوق 100 میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts به وجود می آورد.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام نموده آماده تامین مالی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود است که دستورالعملهای این سرویس را دنبال می کنند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

این صندوق در ماههای آتی راه اندازی می شود و امسال و سال آینده به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهدنمود. یوتیوب بوسیله این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدئو های آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می کند. همین طور استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس شروع خواهدنمود.

تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts، تازه ترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیتهای آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کرده اند. شرکت اسنپ پاییز گذشته صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به کسانی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته اند، راه اندازی نمود. فیسبوک هم تلاش نموده ستاره های مجازی را جذب نماید و ضمن کپی برداری از قابلیتهای تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدئو های کوتاهتر خود معرفی نمود.

یوتیوب که قسمتی از گوگل است، ستاره های تیک تاک را استخدام کرده است و با بیان فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، قابلیتهای خودرا توسعه می دهد تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را آسان تر کند. قسمتی از موفقیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.

یوتیوب قبل از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین مالی تولیدکنندگان محتوا می پرداخت. این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می کند و موجب شکل گیری کسب و کاری شده که سال قبل ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

با این حال خیلی از فعالان یوتیوب موفق نشده اند مخاطبان دائمی جذب کنند و این سایت را ترک کرده یا به تولید در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند. یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی نمود و ابزارهای مختلفی را برای سازندگان ویدیو عرضه نمود تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام نمود سرویس Shorts تا مارس بیش از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که حدودا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدئوها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را اولین گام در شکل گیری مدل کسب وکار برای Shorts توصیف کرد.





منبع:

1400/02/23
22:20:49
5.0 / 5
1005
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , تبلیغات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آی سی تی پارس