پارس آی سی تی

مكالمه ویدئویی سه بعدی با تلفن همراه

مكالمه ویدئویی سه بعدی با تلفن همراه

پارس آی سی تی: اگر از گفتگوی ویدئویی دو بعدی با استفاده از برنامه های مختلف تلفن همراه خسته شده اید، می توانید امیدوار باشید كه در سال های آتی بتوانید با گوشی خود به صورت سه بعدی مكالمه تصویری داشته باشید.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از دیجیتال ترندز، با افزایش استفاده از سنسورهای پیشرفته و به خصوص سنسورهای قادر به محاسبه عمق كه اخیرا در آیفون ایكس هم به كار گرفته شده اند، تصویربرداری سه بعدی با استفاده از گوشیهای هوشمند برای انجام مكالمات ویدئویی پیشرفته و سه بعدی بزودی ممكن خواهد شد.
محققان دانشگاه پوردو در آمریكا می گویند موفق به طراحی پلاتفورم تازه ای موسوم به هولواستریم شده اند كه با استفاده از آن می توان با استفاده از گوشی و تبلت مكالمات تصویری سه بعدی را با طرف مقابل انجام داد. این فناوری با شبكه های مخابراتی بی سیم فعلی سازگاری دارد و به زبان ساده نسخه ای سه بعدی از برنامه اسكایپ تلقی می گردد.
پلتفورم یادشده قادر به تصویرسازی سه بعدی از افراد با استفاده از یك دوربین ویژه است و سپس این تصاویر سه بعدی با استفاده از ابزار دیگری به صورت سه بعدی و فشرده شده به گوشی گیرنده منتقل می شوند. كل این فرایند به صورت آنی و با استفاده از شبكه های موجود تلفن همراه رخ می دهد.
این فناوری نه تنها برقراری مكالمات تصویری را متحول می كند، بلكه می تواند كاربردهای گسترده ای در صنایع و مشاغلی مانند پزشكی، معماری و عمران و غیره داشته باشد. هنوز مشخص نمی باشد تجاری سازی این فناوری چه مدت به طول می انجامد.

1396/10/28
18:08:54
5.0 / 5
2233
تگهای خبر: سنسور , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
آی سی تی پارس