پارس آی سی تی
در سامانه ۱۹۵؛

افزایش تعداد ثبت شكایت از خدمات ارتباطی، ۵۱ درصد شكایات از اینترنت

افزایش تعداد ثبت شكایت از خدمات ارتباطی، ۵۱ درصد شكایات از اینترنت

پارس آی سی تی: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینكه میزان ثبت شكایات از خدمات ارتباطی در سامانه 195 افزایش یافته است، از رسیدگی به 24 هزار و 621 شكایت حوزه ICT در 4 ماهه اول امسال آگاهی داد.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی اظهار داشت: از شروع سال ۹۸ تا اختتام تیرماه ۳۰ هزار و ۷۵۸ شكایت در سامانه پاسخگوئی به شكایات ۱۹۵ ثبت شده بود كه به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شكایت رسیدگی شده و ۶ هزار و ۱۳۷ شكایت در حال رسیدگی است. وی درباره میزان شكایت های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفكیك نوع سرویس اضافه كرد: حدود ۹۳ درصد از شكایت های ثبت شده به موضوعات اینترنت (۵۱ درصد)، تلفن همراه (۲۷ درصد) و تلفن ثابت (۱۵ درصد) و ۷ درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد. حقی گفت: به رغم افزایش ماهانه تعداد شكایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، مدت زمان پاسخگوئی به این شكایات از ۶ روز كاری در فروردین ماه به ۲ روز كاری در تیرماه كاهش یافته است. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق های شكایات ثبت شده اظهار داشت: پشتیبانی و ارائه خدمات، كیفیت سرویس، مشكلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامك متنی، خدمات مالكیت و سیمكارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های تركیبی به ترتیب از مصداق های پر تكرار شكایات ثبت شده است. وی ارسال پیامك كد رهگیری ثبت شكایت در سامانه ۱۹۵ با ماسك (Mask)، اصلاح پروسه ثبت و رسیدگی به شكایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شكایات مردمی، اتصال سامانه ۱۹۵ به سامانه شاهكار برای احراز هویت مشتركان در زمان ثبت شكایت و به روز رسانی عنوان و مصداق های شكایات با عنایت به سوژه و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان نمود كه در امتداد بهبود پروسه ثبت و پاسخگوئی به شكایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است. حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شكایات حوزه ICT اشاره كرد: راه اندازی سامانه «ثبت درخواست» با هدف تفكیك موضوعات مربوط به شكایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یك از مراحل ثبت شكایات در سامانه به منظور اطلاع رسانی صحیح به مشتركان در زمان ثبت شكایت و طراحی و پیاده سازی پروسه رسیدگی به شكایت با سوژه جمع آوری سرویس، از برنامه هائی است كه می خواهیم در ضمن سال جاری عملیاتی نماییم.


منبع:

1398/05/16
14:28:07
5.0 / 5
778
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آی سی تی پارس