پارس آی سی تی

ربات ۲۹ گرمی با الهام از مرغ مگس خوار

ربات ۲۹ گرمی با الهام از مرغ مگس خوار

پارس آی سی تی: محققان هلندی با الهام از مرغ مگس خوار رباتی ۲۹ گرمی ساخته اند كه می تواند با سرعت ۲۵ كیلوگرم برساعت پرواز كند.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از نیواطلس، محققان هلندی یك پرنده رباتیك كوچك ابداع نموده اند كه می تواند مانند حشره ای در هوا پرواز كند.
ربات DelFly Nimble در هرثانیه ۱۷ بار بال می زند و با سرعت ۲۵ كیلومتر برساعت پرواز می كند. این ربات حتی می تواند به صورت حلقه وار پرواز كند.
محققان سازنده این فناوری را با عنایت به حركت بال های مرغ مگس خوار ساخته اند و ادعا می كنند این دستگاه درك انسان را از پرواز حشرات دگرگون می كند.

به گفته محققان دانشگاه فناوری دلفت در هلند، ربات می تواند بال بزند و به سمت چپ و راست پرواز كند.
متاج كاراسك محقق ارشد این پروژه می گوید: این ربات با وزن ۲۹ گرم و عرض بال ۳۳ سانتیمتر قدرت زیادی دارد و می تواند ۵ دقیقه بال بزند یا با باتری كاملا شارژ یك كیلومتر پرواز كند.
۴ بال ربات علاوه بر تولید نیروی لازم برای باقی ماندن آن در هوا، با تغییراتی كوچك در حركتشان می توانند شیوه پرواز را كنترل كنند.
در كنار این موارد مغز ربات مجهز به سیستم هوش مصنوعی است و طوری برنامه ریزی شده تا حركات مرغ مگس خوار را در مانورهای مختلف تقلید كند.

ربات مذكور از اجزایی ارزان قیمت تولید شده و به قول سازندگان كاربردهای مختلفی در دنیای واقعی دارد. پهپادهایی كه با الهام از حشرات ساخته می شوند، مصارف نوینی خواهند داشت.
این ربات را به راحتی می توان برنامه ریزی كرد تا شیوه پرواز حشرات را دنبال كند.

1397/06/24
13:01:03
5.0 / 5
1952
تگهای خبر: فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آی سی تی پارس