پارس آی سی تی

سناتورهای آمریكایی خواستار تحقیق درباره تلویزیون های هوشمند

سناتورهای آمریكایی خواستار تحقیق درباره تلویزیون های هوشمند

پارس آی سی تی: به دنبال انتشار گزارشی از به كارگیری نرم افزاری در تلویزیون های هوشمند برای جمع آوری اطلاعات كاربران، دو سناتور آمریكایی خواهان تحقیقات در این باره شدند.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از گیزمودو، دو سناتور آمریكایی به فرایند جمع آوری اطلاعات توسط تلویزیون های هوشمند مشكوك هستند و در همین راستا از كمیسیون تجارت فدرال تقاضا كرده اند در این زمینه تحقیقاتی انجام دهند.
هدف از این تحقیق بررسی آن است كه آیا دستگاه های متصل به اینترنت به صورت مخفیانه اطلاعات كاربران را جمع آوری می كنند یا خیر.
اد ماركی نماینده ماساچوست و ریچاد بلومنتال نماینده كانكتیكت این درخواست را عرضه كرده اند.
آنها در نامه ای مشترك خواستار آن شدند كه كمیسیون تجاری فدرال سیاست ها و عملكردهای شركت ها در حوزه حفظ حریم خصوصی كاربران را بررسی كند. البته این كمیسیون هنوز اعلام نكرده در این باره اقداماتی انجام خواهد داد یا خیر.
گزارش اخیر نیویورك تایمز كه با محوریت شركت Samba TV نوشته شده بود. توجه سناتورهای آمریكایی را به عملكرد مهاجمانه تلویزیون های هوشمند جلب كرده است.
طبق گزارش نیویورك تایمز این شركت نرم افزاری را برای ردیابی اطلاعات تماشاكنندگان می سازد. هر چند این خدمت پیشنهاد محتوای شخصی سازی شده را برای كاربران عرضه می كند، اما هنوز مشخص نمی باشد چه اطلاعاتی راثبت می كند.
این درحالی است كه شركتSambe با چند تولید كننده بزرگ تلویزیون هوشمند همچون سونی، شارپ، تی سی ال و فیلیپس همكاری می كند. تمام این شركت ها نرم افزار سامبا را روی تلویزیون های هوشمند خود نصب كرده اند. بر اساس گزارش، سامبا اطلاعات حداقل ۱۳.۵ میلیون تلویزیون هوشمند را در آمریكا جمع آوری می كند. این شركت با بررسی پیكسل های روی نمایشگر، می تواند محتوای آن را مشخص نماید. اما علاوه بر آن نرم افزار سامبا می تواند تنظیمات دستگاه های دیگری كه با تلویزیون اتصال اینترنتی مشتركی دارند را هم تعیین كند.
اطلاعات جمع آوری شده فقط برای ارتقای تجربیات مشتری به كار نمی رود. بلكه برای جذب تبلیغات هم استفاده می گردد چونكه عادات تماشا و مدت زمان تماشای تلویزیون نشانگرهای خوبی برای تبلیغات هدفمند هستند.

1397/04/24
14:19:03
5.0 / 5
1940
تگهای خبر: اینترنت , تبلیغات , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آی سی تی پارس