پارس آی سی تی

نقش شركت های چینی در رسوایی فیس بوك

نقش شركت های چینی در رسوایی فیس بوك

به گزارش پارس آی سی تی گزارش های جدید نشان داده است كه شركت های چینی همچون هوآوی و لنوو به اطلاعات شخصی كاربران فیس بوك دسترسی داشته اند.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از نیویورك تایمز، برخی شركت های چینی نظیر هواوی و لنوو در رسوایی شركت و شبكه اجتماعی فیس بوك دست داشته و به حریم شخصی و اطلاعات خصوصی كاربران این شبكه اجتماعی دسترسی داشته اند. البته این در حالیست كه هواوی ذخیره سازی و نظارت بر داده های فیس بوكی را تكذیب می كند.

پس از آنكه نیویورك تایمز از برنامه فیس بوك برای اشتراك گذاری اطلاعات كاربرانش با دست كم ۶۰ شركت تولیدكننده پرده برداری كرد، حالا گزارش های جدیدی كه از جانب واشنگتن پست و نیویورك تایمز عرضه شده است نشان داده است چهار شركت هواوی، لنوو، اوپو و TCL هم جز شركت هایی بوده اند كه در لیست رسوایی فیس بوك حضور داشته اند.

فرانچسكو وارلا - مدیر اجرایی فیسبوك - می گوید كه این چهار شركت چینی كه از آنها نام برده شده است، همگی برنامه یكپارچه ای روی محصولات خود داشته اند كه از اول توسط فیس بوك كنترل و تایید می شده است.

در این میان هواوی كه بیشتر از سایر شركت ها مورد بازخواست و سوال قرار گرفته است عنوان كرده است كه به هیچ عنوان از اطلاعات كاربران ذخیره سازی یا سواستفاده نكرده است. به نظر می رسد هواوی بیشتر به خاطر اقدام دولت كنونی ایالات متحده امریكا در خصوص احتمال جاسوسی محصولات شركت های چینی و همینطور احتمال درخواست دولت چین برای دسترسی به داده های موجود بر روی سرورهای فیس بوك زیر ذره بین قانون گذاران بین المللی و امریكایی قرار گرفته است.

پس از آنكه وب سایتها و رسانه های خبری بسیاری گزارش كردند كه شبكه اجتماعی فیس بوك در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی كاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس بوك را به خیانت در امانت و همكاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم كردند.

این شبكه اجتماعی به سرعت آماج حملات كاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به گونه ای كه تعداد كثیری از شركتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال كردن صفحات مجازی خود در فیس بوك كرده و استفاده از این شبكه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف كرده اند.

فیس بوك می گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از كاربرانش به صورت نادرست و ناخوداگاه در اختیار موسسه كمبریج آنالتیكا قرار گرفته است كه از این میزان، ۱.۱ میلیون نفر از آنها اهل كشور انگلستان بوده اند. این در حالیست كه پیشتر یك افشاگر به نام كریستوفر وایلی تعداد كاربرانی را كه از رسوایی فیس بوك صدمه دیده اند، ۵۰ میلیون نفر اعلام نموده بود.

پس از انتشار خبر رسوایی فیس بوك و نقض حریم شخصی كاربرانش، افراد مشهور و شركت های كوچك و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه كاربری خود در این شبكه اجتماعی كرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیس بوك نشان دهند.

با اینكه فیس بوك در تمامی روزنامه ها و شبكه های اجتماعی از تمامی كاربرانش در این خصوص عذرخواهی نمود و در بیانیه ای هم احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد كرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبكه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروكش نكرده است.



 

1397/03/18
11:48:30
5.0 / 5
2088
تگهای خبر: شبكه اجتماعی , شركت , كاربر , فیس بوك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
آی سی تی پارس