شكایت مصرف كنندگان از سامسونگ به كجا می رسد؟
پارس آی سی تی: یك گروه پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان در هلند از شركت سامسونگ به خاطر عدم بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شكایت كرده است.
به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت slashgear، دو سال پیش (سال ۲۰۱۶ میلادی) بود كه یك گروه پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان در هلند از شركت كره ای سامسونگ بخاطر مشكلاتی در خصوص بروزرسانی نرم افزاری محصولاتش شكایت نمود. حالا پس از گذشت دو سال، باری دیگر دادگاه هلندی رسیدگی به این پرونده را شروع كرده و در دستور كار خود قرار داده است.
همانطور كه می دانیم، غول های تكنولوژی بعد از عرضه محصولاتشان وظیفه دارند آنها را تا حداقل دو سال بروزرسانی كنند تا كاربران بتوانند از خدمات و سرویس های جدیدی بهره مند شوند. این مساله در قراردادهای اپراتوری برای مصرف كنندگان هم ذكر شده است. اما طبق ادعای این گروه هلندی، سامسونگ از زیر بار این مسئولیت خود شانه خالی كرده و برای بروزرسانی به موقع آنها در این كشور تخطی كرده است.
بر اساس گزارش های منتشرشده از جانب Consumentenbond، مشكل از آنجایی شروع شده و نشات گرفته است كه كاربران دستگاه مورد نظر خویش را خریداری نموده و سپس متوجه شده اند كه پشتیبانی نرم افزاری و بروزرسانی های آن از زمان معرفی دستگاه شروع شده و احتساب می گردد نه زمان خریداری محصول توسط كاربران!
این گروه پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان بر این باور است كه باید پشتیبانی دوساله برای كاربران از زمانی محسابه شود كه آنها محصول مورد نظرشان را خریداری و استفاده می نمایند.
البته این نكته تنها مختص سامسونگ نیست و برای سایر غول های تكنولوژی هم صادق است. این گروه می خواهد سامسونگ و دیگر شركت های فعال در زمینه تكنولوژی را قانع كند كه پشتیبانی نرم افزاری شان از زمان خریداری محصول توسط كاربران آغاز و محاسبه شود.
به نظر می رسد كه سامسونگ هم به خوبی خویش را آماده كرده و در این مورد در دادگاه هلندی از خود دفاع خواهد نمود.
به احتمال زیاد، یكی از مواردی كه این شركت كره ای برای دفاع از خود و عملكرد محصولاتش می گوید، گوشی پرچمدار گلكسی اس ۴ است كه حتی بعد از گذشت چهار سال، در سال ۲۰۱۷ باز هم بروزرسانی شد كه این امر می تواند در طول سالهای فعالیت سامسونگ نقطه مثبتی برای آن باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب