در گفتگو با مهر مطرح شد؛
بررسی روند اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی، رسیدگی به شكایت كاربران
پارس آی سی تی: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: این سازمان در حال مانیتورینگ و نظارت موردی روش اجرای مصوبه جدید اینترنت است و بزودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه را اعلام می كند.
نسترن محسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، درمورد نارضایتی برخی كاربران از كیفیت سرویس اینترنت با آغاز اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی (مصوبه ۲۶۶ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) تصریح كرد: بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بعد از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق تر در حال نظارت و مانیتورینگ عرضه سرویس از جانب اپراتورها است و ادعا از جانب كاربران هم باید مورد بررسی قرار گیرد. وی با تاكید براینكه اعتراض مشتركان از كیفیت سرویس دریافتی را نادیده نمی گیریم، اضافه كرد: هم اكنون هم سامانه رسیدگی به شكایات ۱۹۵ و هم امكان مكاتبه مستقیم برای كاربران وجود دارد كه می توانند از این طریق نقطه نظرات خویش را منعكس كرده و یا شكایت كنند. محسنی با اشاره به اینكه در مصوبه ۲۶۶ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر تضمین ۹۵ درصدی زمان بر سرعتی كه كاربر تقاضا دارد و حجمی كه دریافت می كند، تاكید گردیده است، در مورد نحوه نظارت و میزان شكایت از كندی سرعت و كیفیت اینترنت اظهار داشت: یقینا شكایت و نقطه نظرات در این مورد زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است كه بخشی از آن هم به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد. معاون رگولاتوری با تاكید براینكه در این مصوبه، مبحث كیفیت اینترنت بسیار عمیق تر از مصوبات قبلی دیده شده است، اظهار داشت: احساس كاربر به وجود مشكل در كیفیت سرویس دریافتی باید به صورت فنی بررسی شود و صرفا به یك ادعا نمی توان بسنده كرد. وی ادامه داد: ارتقای كیفیت مدنظر رگولاتوری است و اینطور نیست كه اپراتورها بخواهند با دورزدن مقررات، كیفیت را پایین بیاورند. براین اساس باید موارد مورد نظر كاربران اعلام شود و بخش نظارت رگولاتوری آن را بررسی و پیگیری كند. محسنی با اشاره به اینكه نظارت هم از طریق دور و با مانیتورینگ سیستم های اپراتورها صورت می گیرد و هم به صورت موردی و رندوم چك بدون اطلاع اپراتورها و با بررسی سرویس كاربران انجام می شود، تصریح كرد: در صورتی كه در این زمینه كوتاهی صورت گرفته باشد حتما به اپراتور تذكر داده شده و باید رفع تخلف شود. در این زمینه بزودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از جانب رگولاتوری، اعلام می گردد. به گزارش پارس آی سی تی به نقل از مهر، مصوبه فروش اینترنت غیرحجمی و منصفانه از آذرماه امسال در حال اجرایی شدن است و برخی كاربران از سرویس دریافتی با عنایت به سرعت خریداری شده و هم قطع و وصلی اینترنت شكایت دارند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب