پارس آی سی تی

سود و درآمد سامسونگ ركورد زد!

سود و درآمد سامسونگ ركورد زد!

پارس آی سی تی: شركت سامسونگ اعلام نموده است كه در سال ۲۰۱۷ به ركورد بالاترین میزان كسب درآمد و سود حاصل از محصولاتش دست یافته است.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، غول تكنولوژی كره ای، در گزارش مالی سه ماهه پایانی سال قبل خود روز سه شنبه اعلام نمود كه در سال قبل ۲۰۱۷ میلادی به ركورد بزرگ و بی سابقه ای دست یافته است به گونه ای كه به میزان ۵۳.۶ تریلیون وون كره جنوبی معادل ۵۰ میلیارد دلار سود و درآمد كسب كرده كه این رقم ۲۹.۲ تریلیون وون معادل ۲۷ میلیارد دلار از میزان درآمد سال ۲۰۱۶ این شركت بیشتر بوده است.
سامسونگ علی رغم شكست های بزرگی كه در طول ۱۸ ماه گذشته تجربه كرده است، با این حال توانسته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ یعنی از اكتبر تا دسامبر سال قبل عملكرد مثبتی را به نام خود ثبت كند. در این گزارش سه ماهه، می توان دریافت كه سامسونگ در این فصل، ۱۵.۱۵ تریلیون وون كره معادل ۱۴ میلیارد دلار بیشتر از سود حاصل از فصل آخر سال ۲۰۱۶ كه ۹.۲۲ تریلیون یا ۸.۶ میلیارد دلار بود، بدست بیاورد.
سامسونگ البته تمامی درآمد و سود بالای خویش را از گوشیهای هوشمندش كسب نكرده است و باید متذكر شد كه تا زیادی این ركورد بی سابقه و موفقیت عظیم را مرهون كارت های حافظه بكار رفته شده در سرورها و سرویس های موبایل و همینطور صفحه های نمایش اولد بكاررفته در گوشیهای هوشمند آیفون ۱۰ اپل است.
این در حالیست كه بازار و كسب و كار بخش موبایل و گوشیهای همراه این غول تكنولوژی در سه ماهه چهارم سال قبل در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ شاهد افت شدیدی بوده است و این بدان معناست كه فروش و سود حاصل از گوشیهای بالارده و پرچمدار این شركت نظیر گلكسی نوت ۸ هم نتوانست آنقدر كه برآورد می شد، جبران كاهش فروش و درامد سامسونگ را كند.
اما به صورت كلی می توان نتیجه گرفت كه این موفقیت و ركورد بی سابقه سامسونگ در افزایش درآمد و سود نشان دهنده این امر است كه این غول تكنولوژی كره ای از ماجرای ناموفق گوشیهای گلكسی نوت ۷ درس عبرت بزرگی گرفته است تا بتواند شهرت خدشه دار شده خویش را به خوبی با گوشیهای پرچمدار جدید باری دیگر خوش نام كند و سود بالایی را كسب كند.
این شركت همینطور برآورد كرده است كه عملكرد و میزان فروش و سود حاصل از محصولاتش امسال میلادی ۲۰۱۸ هم خیلی خوب و قابل ملاحظه خواهد بود.
گزارش مالی سه ماهه سامسونگ در حالی منتشر گردید كه بزرگترین رقیبش – اپل – فروش پرچمدار جدیدش، آیفون ۱۰ را به نصف كاهش داده است و این امر نشان دهنده میزان استقبال ضعیف كاربران از این محصول بوده است. این بدان معناست كه اپل اعلام نموده است كه میزان تولید و عرضه آیفون ۱۰ در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از ۴۰ میلیون دستگاه به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.



1396/11/11
15:35:40
5.0 / 5
1855
تگهای خبر: موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
آی سی تی پارس