پارس آی سی تی
با تلاش یك شركت دانش بنیان محقق شد

امكان ارسال محصولات و خدمات كسب وكارها از راه دفتر پستی مجازی بعد از انتشار كرونا

امكان ارسال محصولات و خدمات كسب وكارها از راه دفتر پستی مجازی بعد از انتشار كرونا

به گزارش پارس آی سی تی یك شركت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی و همزمان با شیوع كرونا به كسب و كارهای آنلاین، فروشندگان خانگی و اینستاگرامی این امكان را می دهد كه محصولات خویش را از راه دفتر پستی مجازی به فروشندگان كالاها برسانند.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، مهرداد ملك محمدی، مدیرعامل این شركت دانش بنیان ضمن تشریح خصوصیت های این پلت فرم پستی اظهار داشت: پلت فرم دانش بنیان ما با همكاری شركت ملی پست در چارچوب سرویس تجارت الكترونیك، امكان دسترسی غیر حضوری كسب و كارهای آنلاین را به خدمات پستی در سراسر كشور فراهم نموده است. در این سرویس كلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می شود و كلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شركت پست از محل اعلامی شركت جمع آوری و ارسال می شود.

به قول وی، جامعه هدف این سامانه، شركت ها، كارخانجات و مغازه داران یا به عبارت كلی تر كسب و كارها هستند.

ملك محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را كاهش ۴۰ درصدی هزینه های پستی عنوان نمود و در مورد قابلیت های دیگر آن اظهار داشت: امكانات ویژه دفتر مجازی پستی شامل جمع آوری بسته پستی از محل ارسال كننده توسط ماموران پست سراسر كشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس فهرست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین باركد یا كد رهگیری پستی، صدور فاكتور استاندارد پستی به صورت آنلاین كه می توانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامكی كد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی محصولات مختلف پست است.

وی ادامه داد: بر طبق این خصوصیت ها با عنایت به شرایط كنونی كشور برای پیشگیری از شیوع كرونا، افراد می توانند برای ارسال مرسوله بعد از ثبت در سامانه، بدون احتیاج به خروج از محل كار یا منزل خود مرسوله شان را به مامور پست تحویل دهند و وضعیت مرسوله خویش را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری كنند. این سرویس در شركت پست ایران هم وجود دارد، با این تفاوت كه بسته پستی باید به صورت حضوری به مراكز پستی تحویل داده شود و ارسال پیامك برای گیرنده با هزینه همراه می باشد، در صورتیكه پلترفرم پستی ما این خدمات را به صورت مجانی انجام می دهد.

مدیرعامل این شركت دانش بنیان با اشاره به اضافه شدن امكان ارسال مرسوله های بین المللی در سامانه این پلتفرم، اظهار داشت: در نظر داریم ضمن اتصال به شركت های حمل و نقل بار، امكان اتصال به شركت های لجستیك را هم در سامانه ایجاد نماییم، به این مفهوم كه سرویس انبار اشتراكی و فرایند لجستیكی از لحظه ورود بار به انبار تا تحویل به مشتری را شامل شود. واردكنندگان و كسب و كارهایی كه محصولات زیادی برای ارسال داشته باشند، می توانند برای ارسال محصولات فروخته شده خود از این خدمات استفاده كنند. همینطور ارسال بسته های بین المللی هم به سامانه ما اضافه خواهد شد.

ملك محمدی با اشاره به انحصاری بودن مدیریت حمل بار حوزه ریلی كشور توسط این شركت دانش بنیان، خاطرنشان كرد: پلت فرم سامانه مدیریت حمل بار راه آهن كشور توسط شركت ما طراحی، اجرا و مدیریت می شود.

مدیرعامل این شركت دانش بنیان از اتصال سامانه های راه آهن كشور و بعضی پستهای خصوصی به سامانه طراحی شده تا آخر نیمه اول سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: قراردادهای مربوط به این اتصال منعقد شده و در حال طراحی برای انجام اتصالات آن است.

بر مبنای اعلام صندوق نوآوری، ملك محمدی تصریح كرد: در شرایط كنونی ماهانه ۶۰ هزار مرسوله پستی و ۳۰۰ هزار مرسوله ریلی از راه پیشخوان مجازی پست ما ارسال می شود.



1398/12/22
23:57:51
5.0 / 5
2213
تگهای خبر: آنلاین , استاندارد , اینستاگرام , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آی سی تی پارس