پارس آی سی تی
با ذكر مكان جغرافیایی

از اپراتورهای موبایل شكایت كنید

از اپراتورهای موبایل شكایت كنید

پارس آی سی تی: با سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی، مشتركان می توانند در صورت بروز اختلال از سوی اپراتورها، با مشخص كردن مكان جغرافیایی، ضمن اعلام مشكل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به حل اشكال توسط اپراتور كمك كنند.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، اختلالات صوت و دیتا در مقطعی از زمان برای مشتركان و كاربران اپراتورهای مختلف زیاد پیش می آمد. از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات همچون مكان جغرافیایی برای حل مشكل از سوی اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به همین دلیل «سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر عرضه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعاتاطلاع از كمیت و كیفیت فعالیت خدمات دهندگان و ارتقای این سیستم با رویكرد توسعه نظارت مردم به راه افتاده است.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با تاكید بر ضرورت نظارت و بهبود كیفیت اظهار كرده است: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت ها در كشور خیلی خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه كیفیت دارند. مكمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده ای كه داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شكایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده به صورت بر خط روی نقشه های جغرافیائی است. این امكان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شركت ها و تولید شفافیت بیشتر درباره عملكرد آن ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده اثرگذار خواهد بود.

كمك به مكان یابی موقعیتی كه مشترك به گزارش دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یكی دیگر از خصوصیت های این سامانه است كه بر مبنای آن اگر در نقطه ای از یك جاده بین شهری نیز، اتصال به شبكه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود كاربر به سادگی می تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن كمك نماید. خصوصیت دیگر این سامانه چندرسانه ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

نظارت رگولاتوری بر اپراتورها از نگاه مردم

در این زمینه مجید حقی- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت وگو با ایسنا، با ذكر خصوصیت های سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان جغرافیائی، اظهار داشت: اختلال در اپراتورها جنس های مختلف دارد، ممكن است از جنس قطعی، Packet loss، اختلال در كیفیت یا كمیت باشد. رویكرد این سامانه با ذكر مكان جغرافیایی از سوی كاربر این است كه به ما كمك نماید، دقیق تر به مشكل رسیدگی نماییم. خصوصیت دیگر این سامانه این است كه مردم می توانند شكایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما سعی كردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده نماییم.

حقی ادامه داد: خصوصیت دیگر این سامانه، نگاهی برای اپراتورهاست كه سریع تر به حل اشكال بپردازند، زیرا اشكالشان در معرض دید است. هرچه تعداد این اشكالات بیشتر باشد، ممكن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی كه این مورد با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع تر مبحث را پیگیری می كنند. اپراتورها جزئیات شكایات را می بینند و رسیدگی می كنند.

وی با اشاره به اینكه طبیعی است در صورت بروز اختلال، اپراتورها از كاربران جزئیات مشكل را بخواهند، اظهار داشت: طرح كلی یك سوال منجر به پاسخ كلی سوال می گردد و ممكن است مشكل همچنان لاینحل بماند، زیرا در آن صورت پیرامون یك مبحث صحبت می گردد و نه جزئیات آن. ازاین رو در صورت بروز مشكل بهتر است مصداق مشخص شود و ما هم بتوانیم مطالبات رگولاتوری را به صورت مشخص از اپراتورها داشته باشیم تا قابل قبول بودن پاسخ احراز شود.

سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شكایات شبكه های ارتباطی و فناوری اطلاعات روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و كاربران با رجوع به این سامانه می توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذكر مكان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری مبحث از سوی رگولاتوری باشند.




1397/02/30
14:00:28
5.0 / 5
33
تگهای خبر: خدمات , شركت , فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آی سی تی پارس