پارس آی سی تی
درباره آنتی تراست؛

مدیر ارشد اجرایی گوگل در دادگاهی در آمریکا شهادت داد

مدیر ارشد اجرایی گوگل در دادگاهی در آمریکا شهادت داد

به گزارش پارس آی سی تی، ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل اهمیت پیش فرض قراردادن موتور جست وجوی این شرکت در دستگاه ها را برای حفظ وفاداری مشتریان تایید نمود.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از رویترز، این مبحثی کلیدی در کارزار آنتی تراست آمریکا است که روی میلیاردها دلاری متمرکز است که گوگل برای پیش فرض ماندن موتور جست وجویش روی لپ تاپ ها و موبایل می پردازد. گوگل که از سال ۲۰۰۵ میلادی برای حفظ موقعیت پیش فرض خود روی دستگاه ها هزینه ای به شرکتهای دیگر می پردازد، از جانب مقامات جهت بررسی پیروی از قوانین تحت نظر بوده است. این شرکت حتی در رابطه با آنکه مرورگر سافاری برخی جست وجوهای مهم و سودآور را به شرکتهای دیگر مانند آمازون ارجاع می دهد به اپل ابزار نگرانی کرده بود. پیچای که در دادگاه آنتی تراست برای شهادت حاضر شده بود، اظهار داشت: واضح است که ما برای پیش فرض قرار گرفتن معامله ای انجام می دهیم. دولت آمریکا طی شکایتی مشغول بررسی آن است که آیا گوگل برای حفظ سلطه خود بر جست وجوی آنلاین و درآمد تبلیغاتی این بخش به صورت غیرقانونی عمل کرده است یا خیر. اگر دولت برنده این شکایت شود، شرکت فناوری به اجبار باید بعضی از روش های کسب و کار خویش را کنار بگذارد. هنگام شهادت پیچای در دادگاه، مواردی ذکر شد که گوگل به اپل، شرکتهای بی سیم و سازندگان موبایل فشار وارد کرده تا با امضای توافقنامه های اشتراک گذاری درآمد، موتورجست وجویش را به صورت پیش فرض روی دستگاه هایشان نصب کنند. پیچای در پاسخ به سوالات وزارت دادگستری آمریکا اظهار داشت: ما برای نصب پیش فرض انحصاری موتور روی دستگاه ها مبلغی پرداخت می نماییم. یکی از وکلای وزارت دادگستری در رابطه با گفت و گویی میان مدیران ارشد گوگل همچون پیچای در سال ۲۰۰۷ در رابطه با درخواست اپل برای اجازه دادن به کاربران برای انتخاب موتور جست وجوی خود در نسخه جدید مرورگر سافاری، پرسید. در آن زمان پیچای هنوز مدیر ارشد اجرایی شرکت نبود. طبق سندی در ارتباط با همان تاریخ ۷۵ درصد کاربران تنظیمات پیش فرض را تغییر نمی دادند و بنابراین برنامه های پیش فرض تأثیر قدرتمندی دارند. همینطور در رابطه با مرورگر « اینترنت اکسپلورر» متعلق به مایکروسافت از پیچای سوالاتی پرسیده شد. او در رابطه با بازه ای پیش از عرضه مرورگر کروم به بازار ( که با محصول مایکروسافت رقابت می کرد) اظهار داشت: بازار مرورگر در آن زمان راکد بود. مایکروسافت انگیزه ای برای ارتقای مرورگر نداشت. به قول او محصول کروم هنگام عرضه در سال ۲۰۰۸ میلادی یک ارتقای قابل توجه نسبت به محصولات موجود داشت.


منبع:

1402/08/09
16:01:32
5.0 / 5
288
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , تبلیغات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
آی سی تی پارس