پارس آی سی تی

سایه دست مایه ی یک حراجی جعلی شد!

سایه دست مایه ی یک حراجی جعلی شد!

پارس آی سی تی: تبلیغِ تخفیفِ یک محصول آرایشی به مناسبت درگذشت «سایه» که حاشیه ساز شده است، جعلی از آب درآمد.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، درحالی که هنوز چند روزی بیش از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم خاکسپاری به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست مایه قرار داده، حاشیه ساز شده است.
ماجرا از این مقرر است که تصویری در خصوص به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه های آنلاین ایرانی انتشار یافته و دست به دست می شود. این تبلیغ به مخاطبان می گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!
با این وجود، در پی پیگیری خبرنگار ایسنا در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آنها نیست.
بنظر می رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء بهره برده اند و یک تبلیغ جعلی ساخته اند، شاید هم به دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده اند.


این در حالیست که قبل از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در قسمتی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از اندازه، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل قول های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد.
*کپی برابر اصل نیست.
*با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید!
*هر فردی دارای صورتی ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشیم!»




1401/05/24
21:17:01
5.0 / 5
461
تگهای خبر: آنلاین , استارتاپ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آی سی تی پارس